Monday 30 January 2012

Tips : Check Kelajuan Blog .

Assalamualaikum semua , hari ni aku buat sedikit tutorial lah , untuk korang yang sama ada dah lama or masih setahun jagung dalam berblogging ni . sebelum tu mintak tolong tekan perkataan 'click here' tu kejap . Click Here . heee thanks :) Actually ramai gile yang request aku buat tutorial . tp ahah ! malasss lah aku , nanti aku nak menaip je . untuk yang nak soh aku tolong ajar , boleh tanya terus die facebook aku : Munira Ibrahim . kalau segan nak wall-ing aku , boleh IM je aku . okayy ? aku akan ajar secara manual . 

harini aku nak ajar cara nak check kelajuan blog korang semua . untuk pengetahuan semua , blog yang berat akan mengurangkan kelajuan . maksud aku berat disini ialah terlalu banyak widgets , photo , bla bla bla . so , nak bukak pun susah . tp depend jgak pada line . so harini cara nak check kelajuan blog korang adalah . sila tekan Website Speed Test ni .


korang boleh lah check dekat situ . macam blog aku , kelajuan yang dianggar adalah sebegini .


okayy semua ! selamat mencuba :) kbai

No comments:

Post a Comment