Monday 12 September 2011

MAAF

Setelah sekian lama aku nak update entry , akhirnya aku buat jugak arini . entry kali ni tak panjang , aku cuma nak bercakap pasal maaf . ape tu maaf ? kau ingat maaf tu semudah menyanyikan lagu sorry sorry by super junior . ahhh tidak sama sekali , maaf tu perbuatan yang menunjukkan kaw telah mengaku kesalahan kaw . itu bagi aku . bagi korang ? hmm aku tak tahu =.=''
aku memang sukar nak mengatakan perkataan maaf , sudah lah . kalau aku buat salah , baru aku mintak maaf , tapi kalau aku dah mintak maaf still buat tahik pulak kat aku . YANG NIE , memang susah aku nak mintak maaf lagi , merayu lah kat aku 1 juta kali pun . serius kan aku ? bab bab maaf nie memang aku serius , sebab LU LANGSI , LU PERGI MATI LAA DER !
tapi kadang kadang aku fikir , sampai bila nak keras hati ? aku tahu antara korang nie masih ade yang tak memaafkan orang lain . aku dah lame fikirkan ni , tiap kali lepas solat je , aku doa ; lembutkanlah hati kawan- kawan aku , Ya Allah ! sedih bila cakap pasal ni , sebab aku pun ada masalah dengan orang . yepp , TAK SEMUA ORANG SUKA DGN PERANGAI KITA .  tp at least wahai haters , dengar lah ini . walau mcm mana korang membenci seseorang , orang itu lah yang akan mendoakan korang . sama ada lambat atau cepat . dan ada something di sebalik lirik lagu ni yang btol btol menusuk hati aku .
 ada orang yang dua dua keras hati , dua dua taknak mengaku kesalahan sendiri . kononnye loooooooser , hakikatnya korang yang macam ini adalah looser dimata allah . mintak maaf di facebook mcm mane ? hmmm aku rase better meet in person , sedangkan nabi pun memaafkan umatnya . ye aku dan kau org tak perfect , tp tidak sempurna tidak bermaksud keras ati . okay lah , aku tak mahu menulis lebih panjang , hari hujan . sememangnya langit itu mengetahui maaf itu PERLU dlm seseorang . that all . kbai .
p/s : aku tak tujukan post ini untuk sape sape , hanya sekadar menulis . bercerita tentang perangai . kalau terasa , hmmm aku bukan taknak mintak maaf , tp sikap 'hater' tu . tolong lah jangan buat aku sakit hati lagi . assalamualaikum !

2 comments:

  1. satu tips yang pastinye membuat dunia lebih aman, sentiase memohon dan memberi kemaafan:)

    ReplyDelete