Monday 9 April 2012

Kisah Zaman Kanak- Kanak Aku :D

Heyyo assalamualaikum hyeee semua :D aucakkk ! *kenyit mata kat korang* hahaha ! comel tak comel tak ? erkk , gedik okay >.< okay lah harini nak cerita sikit pasal masa kekecik . sbb aku tertarik dengan entry abg Aizat tuhh ha . nak baca klik kat nama okay :D

KISAH 1 
U+21CA.svg

hiks . comel je arrow tu . k start dari kisah pertama . aku punya rumah dekat dengan kampung . hmm dalam 3 km like that sampai lah kan , tapi rumah aku kat bandar . haha , so selalu lah aku pergi kampung mase kekecik tuhh . actually kat kampung aku tu ramai gile lah sepupu yang lebih kurang je umur dengan aku . nak dijadikan cerita . satu hari , aku main la masak masak dengan sepupu aku , biarpun aku agak tomboy masa tuhh , main masak2 tetap ada . haha .tak silap aku masa tu aku darjah 3 kot . haha , cehh konon bawak macam tempat BBQ tuh kan . 

"weyhh , nak masak mana ni wehh?" . aku tnya kat sepupu aku .
"jom kat depan tu , ikan sapa nak sponsor ?" . sepupu aku tu tnya .
"hmmm , ikan ? dah siap dah letak kunyit . ni haaa *tunjuk bekas ikan ada letak kunyit skali* . " . jawab sepupu aku lagi sorang . 

haha , tak silap masa tu kami main masak2 5 org je kod . cmpur laki perempuan . hiks ~ then kami pergilah ke destinasi seterusnya , hutan depan rumah . haha ! dan memulakan permainan berBBQ tuhh :D aku tak main la wehh permainan olok2 , nak main biar main btol . hahaha ! then masa tengah bakar bakar tuh , aku nmpak lah anak ayam melintas depan aku dengan mak mak dia . 

'phewwwwww ~!' dengan pantasnya tangan aku membaling durian ke arah anak ayam tersebut . durian tu kecik gile je . tetiba anak ayam tu rebah ke bumi , senyap dan tak gerak... aku ??

"MAMPOS AKU WEHH AYAM MAK PESAH NI MATI!" jerit aku kat spupu2 aku .*sambil belek anak ayam tu. aku cuaklah kan . aku ingat nak bergurau je dengan anak ayam tu. pastu aku pandang mak ayam tu , pandang aku dengan muka tak puas hati jea . AYOK MUNIRAAAA , AYOKKKK ~ !sepupu aku dok menyakat aku . aku dah lah cuak gilaa kan . haha. then aku kebumikan mayat ayam tu kat pangkal pokok besar , siap sedekahkan alfatihah lagi . pastu tiap2 minggu dok melawat siap siram air lagi. *haha , skemaa lagi masa tu*

guesssss what ? sampai sekarang mak pesah xtau anak ayam dia mati . haha !

KISAH 2
U+21CA.svg

aku ni nakal , seriously nakal . selalu ikut arwah abah pergi memukat and memancing lepas arwah abah abes keje kat office . k that why laaa aku membesar jadi macam kasar sikit . haha . masa dulu tuuu aku ikut lahhh arwah abah pergi memukat , heeee konon sesaja ikut , abah tarik lah pukat dia tuu . panjang sangat and banyak lah ikan kann . aku ni haaaa bodoh sikit masa dulu .

"pappppppp !" . aku tekup kepala ikan sembilang . terus berapa sengat ntah aku kena . nahh sakit dia buat aku terdiam jap . aku memang cool dari kecik , aku tak nangis dulu, aku senyap dulu then lama sikit baru aku pergi kat arwah abah .

"abah , adik kena sengat . sakit sangat!" *tunjuk tangan sambil start menangis* 
"hahhh ? ikan mana ? ikan yang mana?" . arwah abah terperanjat.

then aku tunjuklah sambil menangis . pastu aku cerita kat arwah abah cmana aku kena sengat . nahhh kau , 3 hari 3 malam aku tak boleh tidur sbb sakit . g klinik bagai . semua orang tanya kenapa aku nangis je . seriuosly , bengkak mata aku menangis . betapa nakalnya aku dulu . haha ! kelakarlah pulak bila aku ingat . teringat aku kat arwah abah . Al- fatihah :)

hmm actually banyak lagi cite yg aku nak taip , tp xpelah tangan ni ttbe rase malas . lagipun aku kat cc ni . hahaha . bisingggggg bebudak main game . haha sampai disini saje dulu k . doakan permohonan aku ke matrikulasi berjaya dapat . 25 april ni kluar . hiksss , kbyeee :D





No comments:

Post a Comment