Saturday 21 April 2012

Back To The Basic :)


TAHNIAH JIKA ANDA BERJAYA MENGHABISKAN BACAAN INI ! AKU CABAR ^.^

Assalamualaikum dan salam sejahtera aku ucapkan kepada semua readers semua . cewwahhh ayat nak formal lah pulak kan . haha takde la , hmmm ntah harini aku tergerak hati nak update blog pepagi buta camni . bukannya apa , tadi aku baca entry kawan aku yang buat aku seram sikit . semuanya berkaitan kematian . 

harini tajuk entry BACK TO THE BASIC . apa tuhh ? hmm kembali pada yang asal nya . aku pun tak reti lah nak explain basic tu cmane . mungkin entry ni macam ada kaitan dengan agama sikit , tapi sekali lagi aku tegaskan aku bukan ustazah yeaaa , aku cuma insan allah , hamba biasa yang cuba untuk sampaikan sedikit ilmu . cehhhh ayat aku ni >.< 

aku nak bercerita pasal perubahan . jyeahhh PERUBAHAN . kenapa manusia berubah ? why why why ? pertama  faktor persekitaran , kedua faktor usia dan yang ketiga adalah disebabkan fikiran yang semakin matang . itu berdasarkan apa yang aku perhatikan lah . jangan salahkan aku kalau silap , bantu aku kalau aku salah .

TAK SALAH NAK BERUBAH 
TAK SALAH NAK CUBA UNTUK BERUBAH 
TAK SALAH PUN....

hmm , tapi biarlah berubah ke arah kebaikan . negative to positive :D positive to more positivee , Peaceee ! 

apa kaitan dengan back to the basic ? disini aku dah nak rumuskan kita boleh berubah tapi pada akhirnya kita akan kembali kepada basic . kita akan merindui diri kita yang dulu . basic kita ialah bayi yang suci tanpa sebarang dosa . kita mesti nak jadi macam tu kan ? seriously nak kan ? tapi mungkin tak dapat , apa yang kita boleh buat ialah berubah , berubah , berubah menjadi lebih baik dan mengharapkan keredhaan Allah . that's it ! itu yang aku nak cuba sampaikan . dari tadi aku fikir nak buat ayat cmana . haha ! aku harap korang amalkan lah , berubah untuk kebaikan bukan berubah untuk orang lain . 

and cakkk ! here i give you DOA MASUK SYURGA DAN DIJAUHKAN NERAKA .

p/s : maaf , aku bukan ustazah :)



No comments:

Post a Comment