Wednesday 4 April 2012

Aurat Wanita Dan Seumpamanya .


Heyyooo wassssssap readers ! ASSALAMUALAIKUM w.b.t

recently aku baru balek kuantan and you know whatttt ?! Aku jumpe sharifah shahora kayy ! retisss der datang org kawen sedare aku . kihkih *k agak jakun ayat aku disituu* haha !

ingat hana tajima , ingat kat Didi Whoaa ! 

Who is Didi ? yeahh aku tak kenal dia and die pun tak kenal aku . tapi didi ni seorang twitfamous kat twitter sana . Aku ni follow dia tp entah sampai beruban agaknya aku kena tunggu die follow aku balek .*elehhh ayat gedik laaaa derr* kehkeh , gurauu je . die comel and aku sayang dia . *angkat kening kat didi* . sorry didi ! haha !

kayy lah aku nak cite sikit pasal harini , berkaitan aurat . yeahhh , gua Caps Lock kan untuk lu orang . AURAT ! bebaru ni aku perasan kat twitter orang selalu tweet and retweet ustaz azhar idrus pasal aurat . 

Bayangkan gambar kita yang tidak menutup aurat di internet, dosa 24 jam.

k aku takut kayy , ini tweet daripada ustaz Azhar . lagi aku takut bila baca ni .

''Gambar yang menutup aurat, tapi gayanya mengoda, hukumnya haram'' - Uztaz Azhar

gambar aku menggoda ke ? kehkeh , tidak kan ? haha >.<

mungkin topik ni dipandang ringan oleh korang , tp aku takut doeeee baca . siyesss takut gila aku . yesss sekarang memang ramai perempuan berhijab , tapi tidak ditutup sempurna anggota yang lain . hmm , aku bukan ustazah untuk mengulas lanjut tentang ini , tapi aku cuba .

alangkah hipokritnya seorang wanita bila di luar , dia memakai tudung . tapi dalam facebook , tergamak membiarkan auratnya terbuka .

alangkah bodohnya seorang wanita yang umpama tidak berpakaian berjalan di jalanan dengan lenggang-lenggok menggodanya .

alangkah celakanya seorang wanita yang tidak menutup aurat , malahan membuat maksiat di terang- terangan pula .

Mohon terasa . k mantap tak ayat aku ? hihi , bukan mengata . aku nak korang berfikir sejenak tentang KEWAJIPAN menutup aurat . kadang- kala kita leka , aku pun bukan menutup aurat dengan sempurna sangat . yeahh i admit it ! tapi at least aku try laaaa tutup aurat , hidayah tu kita kena cari . ianya tak datang sendiri . ingat pesan aku ni , buat apa nak buat Default Picture tidak menutup aurat . bakal suami , kalo nak cari bini pun , dia akan cari perempuan bertudung , tak caya . tanya lahh Didi Whoaa , ehhhh ! salah  , haha tanyalah kat lelaki -lelaki di luar sana .  itu sahaja update aku , malas nak pepanjang , korang tu karang baca atas dengan bawah je . haha !

okbyeeeee :))

p/s : sorry Didi Whoaa .


4 comments:

  1. oh kat twitter pun boleh jadi femes eh? *lame

    memang betul pun:)

    ReplyDelete
  2. haha yepp . thanksss syasya sudi baca entryy :D

    ReplyDelete
  3. betulll.. wuuu U_U
    sama2 perbaiki diri. huu :)

    ReplyDelete
  4. weeee , xpe . slow slow kayy :D

    ReplyDelete