Thursday 27 October 2011

When Heart Start to talking ...

First of all , assalamualaikum w.b.t
jiwang tajuk aku untuk post kali ini kan , ape kes ? bila hati mula berbicara . ecehhh >.< 
ini bukan kisah cinta , ini bukan kisah kasih dan ini bukan kisah sayang ..
dan ini kisah merapu yang aku nak taip . yeahh kadang-kadang blogger pun kurang idea nak buat entry , kau ingat buat karangan je ke kering idea ? ahah ! start with A , B , C ... maka aku nak menaiplah kisah aku muhasabah diri yang aku alami beberapa minggu ni .
eyy , kau baik sangat ke ?
kau fikir kau perfect lah ?
ape yang ade dekat engkau ? 
itu adalah diantara pertanyaan yang AKU TANYA KAT DIRI AKU SENDIRI . kalau korang tak faham apa erti muhasabah diri , korang boleh cari kat google takpun tanye ustazah/ustaz korang . gerenti jawapan nye baik punye . dalam bahasa inggeris , tak silap aku ianya dipanggil self reflection . gitu laa kot . atau ayat kasar CERMINLAH DIRI ANDA .

muhasabah diri ni adalah satu perkara yang bagus untuk jiwa korang . lama-kelamaan korang akan sedar ade something wrong dalam diri walaupun kite rase kite dah cukup sempurna . tapi itu semua tidak benar . semakin korang muhasabah diri , semakin banyak kesilapan diri yang boleh korang perbaiki . selama ni , mungkin hanya mulut yang berkata , tetapi bila korang start untuk muhasabah diri , korang akan rasa hati korang berkata tentang diri korang . yeahhh , and when heart start to talking.......
macam akulah kan . aku mengaku aku selalu buat silap . macam bila aku ada masalah dengan seseorang , aku akan buat muhasabah diri . dan konklusinya , yang aku dapat ...
takpelahh , hari ini hari engkau.. esok- esok hari aku plak..  
 sebab tu aku prefer untuk mendiamkan diri , bukan ape . untuk kebaikan diri kita jgak :) aku ade sedikit nasihat untuk kau orang yang tertekan dengan masalah peribadi tu .
refleksi lah diri korang . tanya ape yang korang buat ? and ape yang korang boleh buat untuk perbaiki kelemahan diri sendiri . 
 dulu aku selalu buat bende ni , tapi sekarang makin tua makin malas plak . tapi sekarang aku buat balek bende ni . haha , hmm okayy lah . semoga berjaya muhasabah diri . aku sentiasa mendoakan kalian semua . kbai >.<

No comments:

Post a Comment