Saturday 1 October 2011

Untuk sahabat..

p/s : artikel ini aku tujukank khas untuk SAHABAT aku yang selama ini banyak membantu aku untuk terus menjalankan hidup .
aku tahu aku bukan manusia sempurna , aku tahu aku tidak boleh jaga semua perasaan orang , aku tahu yang aku selalu buat korang sakit hati . tapi aku sayang korang , kite dah kawan berapa tahun dah ? lame kan . aku selalu cuba untuk menjaga hati orang lain , tapi aku yang selalu sakit . perasaan aku sakit sangat . hari- hari aku cuba sembunyi kan kesedihan aku , aku cuba tahan . tapi aku tak mampu , selalu aku menangis pasal sahabat . bila aku cuba jaga perasaan orang , tapi orang buat tak peduli . 
takpe lah . aku tahu bukan semua orang boleh terima aku . aku senyum lagi depan korang hakikatnya tuhan yang tahu .
Ya Allah ,
panjangkan lah hubungan persahabatan kami ,
jauhkan sifat hasad dengki dalam hubungan itu ya allah ,
Ya allah ,
lembutkan lah hati semua kawan- kawan aku ya allah .
berikanlah mereka hidayah dan petunjuk untuk terus hidup . 
berikan lah mereka kemudahan dalam menjalani kehidupan seharian ya Allah . 
cekalkan lah hati ku ya allah . 
aminnn.. 
pengalaman mendewasakan aku , aku sedar ada kawan yang masih tidak menyukai aku . mengata aku dekat belakang , aku tahu semua tu . tapi ape yang aku boleh buat ? aku berdiam diri je , hakikatnya ?aku menangis sorang- sorang kat dalam bilik . didepan korang sahabat , aku sentiasa berusaha untuk senyum . aku pegang kata yang manusia tidak selalu sempurna . biarpun kita cuba untuk nampak sempurna , tapi masih ade kekurangan di mata orang lain .
sahabat , aku tahu aku banyak kekurangan . aku tahu aku masih tak mampu jaga hati dan perasaan korang . tapi seorang sahabat pernah cakap dekat aku .
saya dah kenal mun , mun memang keras hati , kalau mun nak macam tu , macam tu lah . walaupun saya kecik hati dengan mun , tapi saya terima , saya pun mintak maaf kat mun sebab ade mengata mun kat belakang dengan kawan- kawan yang lain . saya dah lama kawan dengan mun , memang apa yang mun cakap saya kena terima .  sebab perangai mun memang macam gitu .
ini lah kata- kata paling jujur pernah aku dengar . luahan dari seorang sahabat yang memang lame dah kawan dengan aku . terima kasih amal . sekarang aku sedar aku perlu perbaiki diri aku lagi . selama ni aku tidak cukup dewasa bagi korang . tidak serius terhadap kehidupan . 
aku kena jaga hati orang , hati aku korang taknak jaga pun takpe lah ..
aku kena jaga perasaan orang , perasaan aku orang taknak jaga pun takpelah..
aku kena jaga cakap aku , orang cakap tak jaga pun tak kisahlah..
janji semua sahabat aku gembira ,  aku penat bergaduh . aku penat , penat , penat tahu tak ? aku penat menangis , penat , penat , penat tahu tak ? air mata ni terlalu murah untuk orang yang bergelar sahabat . aku penat jadi orang yang konon- kononnya tabah . aku penat , penat , penat tahu tak ? aku penat sangat . tolonglah paham , aku penat sangat .
kata- kata gurauan aku selalu dianggap serius oleh orang , kadang- kadang aku ade terasa juga dengan ape yang orang cakap dekat aku . tapi aku diam je . aku tak kisah lah sampai ade yang cakap aku hati kering . takde perasaan . hakikatnya ? hanya allah yang tahu betapa sedihnya aku   .
I lay my head back down . And I lift my hands and pray To be only yours , I pray , to be only yours . I know now you're my only hope. 
allah sentiasa mendengar . allah is my only hope . sahabat tempat ketiga selepas keluarga . tapi dalam sekolah . sahabat menjadi tempat pertama . yes ! korang tempat pertama di hati aku . jangan lah buat aku penat lagi . sekolah tak lama je lagi , pasni semua bawak haluan masing- masing . takde aku , mesti korang happy . 
jika umur aku tak panjang , satu je aku nak cakap...
aku mintak maaf dengan korang , aku sayang korang sampai bile- bile .  aku akan cuba untuk selalu tersenyum depan korang . insyaallah jika aku mampu . aku sentiasa doakan kejayaan korang .
salam dari seorang sahabat yang tidak pernah melupaikan mu..

 
p/s : gambar lelaki takde lah . semua handsome sangat . heee ! abes basah baju aku tauu ! ganti balek . penuh hingus . haihhh , hihi !

4 comments:

  1. yes , and i love dorang for the rest of my life <3

    ReplyDelete
  2. muzik backup dea.. munnn!! aku nanges.. aku pom nk mintak maaf kat kaw munn =) soory 4 everything!!

    ReplyDelete
  3. aku sayang kau ! memang aku sedih gile time buat entry ni >.< same same lah kita maaf dan memaafkan :)

    ReplyDelete