Thursday 1 March 2012

Result SPM !


BACA SAMPAI HABIS , KAT BAWAH TU ADE SEDIKIT PANDUAN UNTUK KORANG CALON SPM 2011 .


Hamboiii tajuk tak mudah , makin hari makin cuak ! hahaha , ohh yeeee semua . hye assalamualaikum ! rindu korang . aku rase nak update semalam . yelakan tarikh special , 29 january 2012 . tp dek internet yang takde and aku yang malas nak ke cc , lalu aku mengambil keputusan nak update harini je :) aku kat cc ni , sambil memakai headphone nak elak kebisingan bebudak game . hahaha , aku sorang je perempuan ni . adehhhhhh , mana yang lain ?

rindu aku tak ? hahaha , aku cuak ni tahuuu . harini dah 1 mac , lagi 21 hari lagi , aku berkemungkinan besar amek result SPM . waaa , takut+cuak gila aku. stressss! (cara gary) . hahaha , aishh :( nak nangis pun ade , rase macam baru semalam baru abes paper last kan . paper last aku Lukisan Kujuruteraan , 6 disember haritu . tp aku rase mcm bape hari je baru abes . begitu cepat masa berlalu . 

umum dah tahu 99.80% diyakini result spm akan keluar pada 22 mac . haihhh nak semput aku bila ingat tarikh tu makin dekat . 

"mana nak taruk muka aku ni?"
"aishhh result aku okay ke tak ahh? adehhh !"
"cuaknya aku......"
"kalau result aku teruk aku nak gtau kawan aku cmana ek?"
"alahaiii siyes aku xnak gtau kawan aku!"

aku pasti dalam kepala otak bebudak SPM tahun aku dah pasti akan stuck dengan ayat kat atas tu. kan kan ? *jeling jeling korang sambil ketawa jahat! hahahahaha !!

okayy first tarik nafas panjang-panjang. aku ade tips sikit lah nak kurangkan kegelisahan korang tu.

pertama, janganlah cuak sangat . kalau boleh jangan fikirkan pasal result yang bakal diambil tu. nikmati hidup korang selagi result belum keluat. then, jangan memberatkan kepala dengan asyik memikirkan kesilapan dalam menjawab soalan . korang dah lakukan yang the best kan? kenapa nak sesal . besides , korang cubalah enjoy dalam beberapa hari yang ade ni . nanti masa nak amek result , keluar rumah dengan ucapan bismillah , salam mak ayah korang tu . okayyyyyyyyyyyy ?

korang yang masih belum mengisi borang UPU tu dinasihati mengisi dengan secepat mungkin .sbb dr sumber yang aku tahu , web tu kebiasaannya jammed lepas result spm keluar . yelahh ade yang baru nak isi , yang nak kemas kini lain . haaa tu korang kena isi sekarang , make sure beli no pin UPU yang bernilai RM10.60 di mana-mana bank kot bolehh (aku beli kat BSN). lepas tu permohonan kemasukan boleh dibuat di laman web ni LAMAN WEB RASMI PERMOHONAN KEMASUKAN KE IPTA,TEVT-POLITEKNIK & ILKA . click je ayat tu , aku siap sediakan link dah sekali . dapat ke tak , tak tahu laa . make sure mohon je , ade rezeki dapat lah :)

aku rasa sampai disitu je , nak tahu apa-apa boleh text aku or PM aku kat FB or tweet kat twitter .aku jarang online dah sekarang , malas serta laptop aku tak angkut bawak balek umah. hahaha ! k ahh jaga diri :) nnti aku akan update lagi . 

GOOD LUCK WARGA SPM 2011 !





3 comments:

  1. opsss typo ! keluat tu keluar sebenarnya :D

    ReplyDelete
  2. ada typo lagi 29 february bukan 29 january.hee
    stressss! (cara gary),,LIKE banyak3


    btw,sama-sama kita doa result bagus oke :D

    ReplyDelete
  3. hahaha sebab menaip laju sangat lah td tuhh T____T waaa , harap dimaafkan :)

    ReplyDelete