Monday 13 February 2012

Bahasa Wempitzzzzzzz

heyyo ! wassup readers sekalian . malam ni entry gua ringkas lagi padat . yang berkaitan dengan isu semasa . ehh jadahnya isu semasa ? hahahaha .

Bahasa rempit . or dalam english nya merujuk person that cant spell properly . (sumber - hafyzaVictoria) . hihi , bahasa wempitzzz neh dalam bahasa melayu kau nak tahu apa ? ni haaa , 'itewww windu glerw ahh at awakk , napewww tak mecej kiteww ? seriously , inilah yang dipanggil bahasa wempitzzz or bahasa tambah -eww kat belakang ayat . 

ehh lu buat muka geli apsal ? lu pon penah guna enn ? haha ^^ 'itewww mencik ahh awak tanakk ngakuwww , napewww awakk nehh ?' . okay enough , aku tak berapa berkenan laa guna bahasa ni . aku ngaku aku ada guna bahasa ni . tapi sangat jarang-jarang dan hanya sekadar suka- suka . bukan jadi ayat yang aku 'terbiasa' nak buat dalam setiap perkataan aku . 

sedar tak kalau kita guna bahasa ni , kita boleh digelar 'Perosak Bahasa' . fuhh bahaya tu gelaran tu . tapi kan , bahasa wempitzzz yang diguna ni lagi bahaya . sebab kau boleh sebabkan A. Samad Said pecah kepala nak baca bahasa yang meraban mengarut ni . haha , serius aku cakap ni ! jangan lah jadi perosak bahasa yang tegar . kadang-kadang je takpe , ni kalau dah selalu . orang meluat nak baca . aku takleh baca status kat facebook .

'sayerw cyg gilerw kat bowieeefwenzzz sayerw , sayangi bowieeefwenzz kamoo seaderwnyeww'

ahh , macam apa je . macam sh********t doe . hihi , aku pun sakit kepala nak membacanya . papepun , selamat berjaya memahami bahasa wempitzzzz ini .

ni haaa , ce tgk . vlogger kesayangan guwaaa :)) bahasa euwwwww~

moral value : janganlah kita menjadi perosak bahasa kerana kita bukan hidup di zaman kuno lagi . kita dah moden . berhentilah menggunakan bahasa wempitzzz . AKU ANTI BAHASA WEMPITZZZ . (laungkan bersama-sama aku kayy ) haha . kbai :p

p/s : guwaaa dilanda hombakkk ghenduu :'( baiiii ~


4 comments:

  1. itewwww cukewwww ngatt bahse wempitzzzz. hewhewhew. :P

    ReplyDelete
  2. hahahaha . ijahhhhhhhh datang blog titewwww la . suke ngat ! hahaha

    ReplyDelete
  3. eww. iteew pown taa sukeww bhsew pewliqs niewww.
    adoyy, i sendiri tak paham i tulis apa ni =="

    ReplyDelete
  4. ewww, gewliw lah iteww kalauw gunew bahaseww wempitzz niew! pening bace. lagi pening dr buat soalan addmath. hoho

    ReplyDelete